Dag två i kattungarnas liv

16.05.2020

Då är vi inne på dag två. Alla kattungar verkar må bra och de ökar i vikt. Vi har en bjässe som väger 114 g och sen har vi en som hamnat efter lite på 93 g. Den har dock ökat i vikt från igår med 6 g så den kommer nog ikapp!

Igår upptäckte jag att Hailey hade mjölkstockning på ett juver. Det började med att vi la märke till att det var ett juver som ingen katt ville ta. Därefter så kände jag en tydlig tjock klump, som en rektangel runt juvret och började misstänka att det var mjölkstockning. Jag läste lite på internet och där stod det lite olika information. Exempelvis att man skulle låta det vara och endast värma, och INTE trycka ut mjölken, på andra sidor stod det att man skulle massera ut mjölken. Eftersom jag är nybörjare så blev jag osäker och tog kontakt med FirstVet som gav mig så bra hjälp! Veterinären sa att jag skulle trycka ut så mycket mjölk det gick och att de troligtvis skulle kunna äta där sedan. 

Nu är mjölkstockningen borta och ungarna har varit där och diat. Vilken lättnad! 

Vi har också börjat kika lite på namn. Vi tänker att vi kör på A och att det här då där med är A-kullen. Här är några av de namn vi har skrivit ned:
Ares
Amor
Athena
Atlas
Akilles
Amber
Amy
Amie
Ayla
Adele
Adela
Adelina
Alexia
Allis
Alwa
Amira
Aksel
Alvar
Amadeus
Amir
Aram
Artur 
Aston 

Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång