Hailey har blivit mamma!

15.05.2020

Igår 2020-05-14 kl 17:40 kom den första ungen till livet. Hailey var väldigt stressad till en början och det var omöjligt att få henne att ligga i den bolåda vi förberett. Det slutade med att hon födde på golvet i ett hörn i rummet. Det gick dock alldeles utmärkt. Jag la dit en badrumsmatta och handdukar och inte kort därpå kom nästa bebis. Efter den tredje så tog hon en liten paus och fick lite grädde som hon slickade i sig. Sedan kom resterade tre med ganska korta mellanrum. Allt som allt så tog hela förlossningen ungefär 2,5 timme. Hailey var helt utslagen såklart.

Efter att de fått återhämta sig och jag kunde försäkra mig om att det inte var någon mer unge påväg, så flyttade vi över ungarna till bolådan där de nu är tillsammans med sin mamma. 

Eftersom det är första förlossningen för både mig och Hailey så var det så klart nervöst över hur det skulle gå. Men jag är så lättad och glad över att vi klarade detta utan några problem och att ungarna verkar må bra! 

De kommande dygnen är ju de mest kritiska och vi kommer vara hemma med Hailey och bebisarna så att vi kan kolla till dem då och då. De ska vägas varje dag för att se så att de ökar i vikt och att allt är som det ska. 

Gjorde en liten koll tidigare och då tyckte jag att det såg ut som fyra tjejer och två killar, men får ta en mer noggrann titt när de blivit lite större! 

Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång